lördag 28 januari 2012

Enkla varulvsfakta (Skyrim igen)

Beklagar bristen på inlägg sista tiden, samt mina ursäkter för att detta kommer att bli kort. Jag har nämligen noterat att en hel del besökare hittat hit efter att ha googlat på "att bli varulv i Skyrim" och liknande sökord. Så om någon undrar: Varulv blir man enkelt genom att gå med i krigargillet "the companions" i Whiterun. Tyvärr är det inte så häftigt som man skulle önska...
I övrigt har jag funderat en del på feminism på sistone, främst efter att ha läst en del på bloggar som Forskarfeministen, Fumikofem och Visselpaj. Feminismens brytpunkter jämtemot skepticism och ateism illustrerades ju tydligt häromåret i och med Elevatorgate och därpå följande debatt. I kommande inlägg hoppas jag kunna framföra mina tankar på hur feminismen bör betraktas som en vital del av både humanism och ateism.
På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar